truck trial, cb-trucktrial.cz, mercedes-benz, unimog

Ve dnech 27. – 28.6. 2015 se konal další, v pořadí již čtvrtý závod, Českého Truck Trialu. Závod, který pro naší posádku znamenal druhé zapojení do letošní sezóny, se pořádal v pískovně v Černuci u Velvar a kromě změny ve složení naší posádky přinesl i mnoho zajímavých situací a momentů.
 
 
 
 
 
 
 

Po dlouhé době v roli navigátora Jiří Lhota

Jak již úvod tohoto článku napovídá, během závodu v Černuci došlo u naší posádky k drobné změně. Po delší době se mohl zapojit do závodu také Jiří Lhota v roli navigátora. Dříve mu v účasti na závodech zabraňovala především dlouhodobá cesta do zahraničí a další osobní záležitosti. V budoucnu je možné čekat, že se Jiří Lhota s Jiřím Vopaleckým budou pravidelně střídat.

Od začátku s potížemi

Narozdíl třeba od milovického závodu, kde jsou sekce tvořené spíše v uměle vytvořeném terénu, může černucká pískovna nabídnout ideální podmínky pro soutěž v truck trialu. Není zde potřeba vytvářet žádné díry nebo výjezdy. Za pomoci komisaře naší kategorie S2 tak byly sekce místy opravdu náročné a často se v nich chybovalo. Asi nejvíce to pocítila naše posádka, která hned v první sekci a v první bráně (nepočítáme vjezdovou bránu do sekce), udělala chybu, když si srazila předním kolem tyčku. Ze začátku to vypadalo, že tato chyba bude Honzu Šebora a Jiřího Lhotu mrzet celý závod a že díky tomu budou hned od začátku vyřazení z boje o stupně vítězů. Během další sekce se však ukázalo, že místní sekce jsou opravdu velmi náročné a každá posádka někde chybovala. Toto tvrzení neplatilo však jen pro západočeskou posádku, složenou z Václava Kabourka a Tomáše Vybíhala, ktěří se svým Unimogem předváděli úžasný výkon od začátku závodu až do jeho konce.

Závod během dne pokračoval v poměrně ostrém tempu a snad v každé sekci některá z posádek odjížděla s počtem trestných bodů přesahující hranici 100, což se zase až tak často v naší kategorii S2 nestává. Jeden z největších přídělů trestných bodů jsme během soboty bohužel obdrželi my. V poslední sekci tohoto dne se jela sekce, ve které bylo na první pohled nenápadné bahno a za ním byla umístěna branka. Vzhledem k tomu, že Honza s Jirkou vjížděli do této sekce jako první, nevěděli přesně, co od bahna mohou čekat a tak se rozhodl zariskovat a projet blátem přímo k bráně. Bláto však bylo velmi zrádné a jakmile pohltilo Unimoga až po korbu, už ho nepustilo. Další posádky se samozřejmě z Honzovo jízdy poučily, a už do branky najížděly ze strany i za cenu zlomené branky zadní částí vozu. Večerní odjezd do depa tak nebyl moc šťastný.

Pražákova chyba nás posunula vpřed

Už během nedělního rána byla naše posádka smířená s tím, že v tomto závodě bohužel nedosáhne na stupně vítězů. Jak je však obecně známo, každý závod je nutné jezdit až do konce, protože nikdy nevíte, co se stane. V tomto případě jsme nemuseli čakt až do úplně závěrečné sekce. Štěstí nám nahrálo do karet hned ráno, když Tomáš Pražák s Ondřejem Vodičkou podobně jako naše posádka utopili svého Unimoga na stejném místě. Rázem byla bodová ztráta naší posádky smazána a Honza s Jirkou poskočili na průběžné třetí místo. Vzhledem k tomu, že v neděli již všechy posádky jely s podobnými výsledky, byl tento moment rozhodujícím a z Černuce jsme si nakonec odvezli třetí místo.

Letní pauza a v srpnu pokračujeme

Další závod se bude konat až v srpnu. V červenci tak všechny posádky budou mít pomyslné prázdniny a znovu se začne závodit 15. a 16. srpna v Kunštátě.

Tvorba internetových stránek Kotous